En regnig dag i Genova

Lördagen blev ganska lugn efter fredagens bravader... En pizzabit på stan, en liten promenad och matlagning på B&B:t.



Sverige eller Italien?

På söndagen gjorde vi som många italienare gjorde, åkte till Ikea. Vi handlade lakan och annat nödvändigt och passade såklart på att äta köttbullar, polpettine. Vi gillar att det går en gratis buss ut till Ikea!







Efter Ikea-besöket mötte vi upp ett gäng svenska tjejer. Det blev varm choklad/cappuccino på ett mysigt ställe i Gamla stan. Typisk söndagssysselsättning när det regnar ute.




På kvällen blev vi utbjudna av Giuseppe och Andrea som var med i fredags. Vi åt massor av god mat, drack gott vin och så klart en limoncello. Trevlig kväll! Kul att få använda sin italienska!



Contente

Kommentarer
Postat av: Bettan

gaaah vad avundsjuk jag är! johan har sagt att jag måste skaffa en hobby (så att han får spela wow ifred) och jag ska SÅ lära mig italienska! vill också sitta på ett cafe och dricka varm choklad!

2011-03-14 @ 13:05:33
URL: http://elisabethlundell.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- hahaha ikea i mitt hjärta <3

2011-03-14 @ 18:14:17
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Hannes

Den första bilden som laddades exponerade ett stort Ikea. Trodde på allvar att jag hade kommit fel, vilken kulturkrock, haha!



Ni verkar ha det fint, hoppas ni får en bra vecka och bättre väder!(?)



Kram från vintern.

2011-03-15 @ 12:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0