La bella Italia

Ni kanske undrar vad det är vi tycker är så speciellt med Italien? Varje gång jag får den frågan är det lika svårt att förklara. Det går inte att förklara atmosfären eller den där känslan som ligger i luften, det som för mig gör Italien så speciellt. Självklart finns det andra saker också, de flesta småsaker egentligen, men saker som får mig att tycka att det landet är så underbart. Som när man går in på en kaffebar och får ett "ciao bella" till hälsning, ett gäng gubbar som sitter och snackar skit under skuggan på dagarna, främlingen som helt utan anledning börjar prata med en, språket, en italienares charm när han vilt gestikulerar medan han pratar, matkulturen (ni som aldrig ätit en äkta italiensk pizza har verkligen missat något!), det faktum att man kan köpa en cappuccino för 1 euro, klimatet, omgivningen ... jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

Italien har även många negativa sidor, men för mig är de positiva så många fler!

/Louise




Kommentarer
Postat av: Bettan

funderade lite på vad che cazzo kunde betyda :P på tal om äkta italiensk pizza så åt vi pizza på jobbet i söndags och även om quattro formaggi var bakad av en italienare så såg den inte ut som den på bilden!! har glömt vad min hjärtepizza hette (sad face) men prosciutto och ruccola och utan tomatsås var ju att morire för!

2010-11-03 @ 10:31:37
URL: http://elisabethlundell.blogg.se/
Postat av: anapanda

jag har alltid velat fara till italien, till venedig. verkar så mysigt där :)



Kolla in min nystartade konstblogg :) Om du gillar den får du gärna tipsa andra om den också!

2010-11-04 @ 14:16:09
URL: http://anapanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0