Buongiorno!

Vad det är jobbigt att vakna upp och inse att man har sovit en aning för länge, när man egentligen hade planerat att göra saker. Så måste man fixa i ordning sig och ställa fram frukost... Vet ni vad jag istället skulle vilja göra? Jo - slänga på mig jackan, ge mig ut och helt plötsligt befinna mig någonstans i Italien. Då skulle det bara ha varit att gå in på närmsta café eller bar (ja, för de finns nästan överallt) och beställa en cappuccino och kanske en brioche al cioccolato, eller något nyttigare; en sandwich med prosciutto och mozzarella. Stå där inne vid bardisken och avnjuta den lilla frukosten medan man kikar runt på människorna runt omkring. Gubben i hörnet närmast dörren kanske ger dig ett tandlöst leende, mannen bakom disken kanske höjer volymen på radion och du hör hur en av dina italienska favoritlåtar spelas...





/Ellen


Kommentarer
Postat av: Josse ♥

Svar; Haha, jaa den funkar faktiskt även om den inte är i sitt bästa skick ^^

2010-11-04 @ 11:02:12
URL: http://jossesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0